Thursday, August 19, 2010

5 on Friday - Set 28

















Travis at Trav's Thoughts invites everyone to lay down a short set of music that takes their fancies for his 5 on Friday meme.

Since this is Les McKeown Week here at A Piece of My Mind, here are five tunes from the Bay City Rollers. In the summer of 1976 I fell hard for the lead singer of this Scottish band. 30 years later I still love his voice and still get swoony when his gaze reaches through the lens to find me.

1 - Saturday Night

Gonna dance with my baby
Till the night is through
On Saturday night, Saturday night
Tell her all the little things
I'm gonna do
On Saturday night, Saturday night

I love her so
I'm gonna let her know

At the good old rock and roll road show
I gotta go
Saturday night, Saturday night
Gonna rock it up
Roll it up
Do it all
Have a ball
Saturday night, Saturday night


- Coulter / Martin



2 - Sweet Virginia

Oh Sweet Virginia
No, you never knew her name
She tried to win ya
But you never played the game

Her name was Jackie Brown
She cried when they told her
Old sweet Virginia town
You know it's not over


- Faulkner / Longmuir / McGlynn / McKeown / Wood

CLICK HERE to watch the video clip














3 - Rock 'n Roll Love Letter

Hey sister poet
Dear brother poet, too
These tears and words I'm makin'
Wanna be with you

'Cause I need to spend my body
I'm a music makin' man
And no peace can release me
Like this amplifier can

This is my rock 'n roll love letter
To you
This is my rock 'n roll love letter
To you
Gonna sign it, gonna seal it,
Gonna mail it away
Gonna mail it today


- Moore



4 - My Lisa

Lisa
You're the dancer to the song
Without your music
All the words just seem so wrong

And like a picture you keep fading
Your colors running dry
Save the pieces of this life
We put together

Oh can't you see it in my eyes?
Oh won't you save a place for me tonight
Find a space for me
And light this corner of my lonely life


- Egorin / Scutio



5 - Wouldn't You Like It

I've included two versions of this song because the first clip is only a fragment - but I love Leslie's performance in it! The second one is the whole song.

We'd be alone and we could turn the
Lights down low
Just you and me and we could take it
Nice and slow
Come on, I won't let go

Wouldn't you like it?
Wouldn't you like it?
Let's spend the night together

So come up and see me
Please let me please you
Yes how I wanna love you
So come on now
Wouldn't you like it?


- Faulkner / Wood





Akelamalu says I just knew your 5 would be Bay City Rollers! LOL

Jamie says Oooh I would get all swoony over that as well. :-)

Anna Campbell says Julia, I had to smile when I saw your post! I was swept back to the glories of the mid-70s.

12 comments:

Shelley Munro said...

Ah, I remember the TV show the Bay City Rollers had and their tartan trews. They were really popular. :)

Akelamalu said...

I just knew your 5 would be Bay City Rollers! LOL

Naquillity said...

omg, i remember that song Saturday Night. i also enjoyed Sweet Virginia and Wouldn't You Like It. thanks for sharing. have a great day.

Jamie said...

Oooh I would get all swoony over that as well. :-) Must really be nostalgia week on 5 For Friday.

Linda said...

Ah, this set brings back memories of my cousins and I dancing in their living room while playing the Bay City Rollers over and over and over again - back when you could virtually wear out an album by playing it so much!

Not Nostalgia Week for me this week (I must've missed the memo while I was schlepping around New York the other day!) but I hope you like my five choices when you get a chance to pop by. Even if it isn't until S-a-t-u-r-d-a-y night!

Julianne MacLean said...

So many great songs! I always get all cheery whenever I hear them. It makes me feel 12 again and very boppy :). Thank goodness for Itunes. I just with the Rollers were getting a cut of those royalties.

Julianne MacLean said...

I meant "wish" not with. Sounds like I have a lithp.

Nessa said...

The Bay City Rollers were so much fun.

Anna Campbell said...

Julia, I had to smile when I saw your post! I was swept back to the glories of the mid-70s. Ah, the clothes! Or perhaps I should rephrase that as AAARRRRGGGGGHHHHH, the clothes!!!!!!

scotialassie said...

Julia, thanks for the blast from the past. And yes, I had the requisite poster on the wall and I had the "trews" (pants for you non Scots) with the tartan cuffs.

sheila said...

WOW JULIA! I was totally in love with the BCR's! Got me through a very long drive to canada when I was just a kid, lol. I don't mind that I'll be singing S-A-T-U-R-D-A-Y NIGHT all night now! lol, thanks!

Travis Cody said...

My sister used to watch the Saturday morning show. I wouldn't have admitted it back then, but I can safely say now that I have some of their music on my Ipod and I enjoy it.

Oh...Pam says she was a BCR fan, but didn't go overboard with the wardrobe.